Rotterdamse Orgeldagen
visual designer, grafisch ontwerper, Rotterdam, vormgeving, Magda Margarint, Studio 10am, graphic designer Rotterdam, grafisch vormgever Rotterdam, freelancer, freelance grafisch ontwerper, visual identity designer, visuele vormgeving, visual design, brand identity, branding
145
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-145,theme-hazel,cookies-not-set,hazel-core-1.0.2,woocommerce-no-js,ajax_updown_fade,page_not_loaded,boxed,,content_with_no_min_height,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-4.0.4,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.1,vc_responsive

Rotterdamse Orgeldagen

Voor de Rotterdamse Orgeldagen heeft Studio 10am vanaf de eerste editie het concept, de huisstijl en de visuele communicatie-uitingen ontworpen. Naast het logo werden o.a. flyers, posters, programmaboekjes, advertenties en banners ontwikkeld. Het festival trok in met de eerste editie meer dan 4.000 bezoekers. In eerste instantie zou het festival een biënnale worden, en dus om de 2 jaar gaan plaatsvinden. Maar na de editie van 2010 en het grote succes, werd het een jaarlijks evenement. In 2013 vond de 5e en laatste Rotterdamse Orgeldagen plaats.

 

Voor elke editie stond de orgelkunst van een ander land centraal. In 2008 de Britse orgelcultuur en in 2010 werden allerlei avontuurlijke presentatievormen en spannende combinaties gezocht met kunstvormen zoals dans, jazz, poëzie en zelfs popmuziek. De focus lag hierbij meer op de Duitse Orgelcultuur. De jaren daarna werd aandacht besteed aan de Franse orgelcultuur van de 19e eeuw, en lag de daarop volgende jaren de focus op de stad Venetië en Antwerpen.


Opdrachtgever

B&D Funding in opdracht van Stichting Rotterdamse Orgeldagen

Category

Identiteit, Logo